Dział «o firmie»

To taki dział na stronie internetowej, do którego nikt nigdy nie zagląda. Przez lata obfitował on w klasykę gatunku tj. „Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom” albo „Jesteśmy młodym i dynamicznym zespołem”. Może właśnie z tego powodu nie cieszy się on zainteresowaniem odwiedzających.

W zależności od profilu działalności danej firmy, zakładka „o firmie” może mieć mniejszy lub większy luz. Oznacza to, że firmy związane np. z finansami powinny raczej prezentować się tam w zupełnie inny sposób niż np. agencje kreatywne (przy okazji zagadka: dlaczego co druga agencja ma słowo „fresh” w nazwie?).

Kilka przykładów ciekawych, ludzkich działów „o nas/o firmie”:

– Sklep z gadżetami – Toys4Boys.pl:
http://toys4boys.pl/O-firmie-menu0.html

– Jubiler – Węc.com.pl:
http://www.wec.com.pl/x.php/1,4/O-firmie.html

– Serwis społecznościowy – Nasza-klasa.pl:
http://nasza-klasa.pl/press/about

– Serwis społecznościowy podróżników – Odyssei.com:
http://www.odyssei.com/pl/travel-about.php

– Księgarnia Gandalf.com.pl:
http://www.gandalf.com.pl/ksiegarnia/

– Sklep fotograficzny E-cyfrowe.pl:
http://www.e-cyfrowe.pl/tresc.php?id=179

Czy szablonowy (lub nieszablonowy) dział „o firmie” jest potrzebny?

Tak, bo pozwala pokazać sklep od ludzkiej strony.
Nie, bo i tak nikt tam nie zagląda (jeśli nie wierzycie, to sprawdźcie w swoich statystykach).

5 myśli nt. „Dział «o firmie»

  1. uranik

    Moi Klienci często życzą sobie, aby ten dział był jednocześnie stroną główną serwisu – w takim wypadku zaglądają tam, chcąc lub nie chcąc, wszyscy użytkownicy danej strony.

    Myślę, że podstrona „O firmie” jest przydatna i potrzebna, ale jedynie wtedy, gdy można na niej napisać rzeczywiście coś merytorycznego o firmie, i jednocześnie nie sztampowo-marketingowego. Na przykład historia rozwoju firmy, partnerzy i współrealizowane dzieła. Cele i misję można sobie darować (lub opisać bardzo krótko) – to naprawdę nudzi.

    Odpowiedz
  2. awec

    Witaj Patrycjo.

    Fakt że nie jest to najbardziej oblegana podstrona. Jednak dla wielu osób jest ważna ze względu na dodatkowe uwiarygodnienie sklepu/firmy.

    U nas tę podstronę miesięcznie odwiedza ok 600 osób, spędzając na niej średnio 1,20 min (nie liczę zwiększenia ilości wejść na tę podstonę po Twojej publikacji ;)).

    Dla nich informacja „o nas” jest najwyraźniej potrzebna, dlatego warto ją mieć.

    Artur

    Odpowiedz
  3. Mariusz Morzem

    Czy ja wiem, czy „o firmie” to nie chętnie odwiedzana strona… na swoim przykładzie wiem, że gdy firma jest mi nie za bardzo znana to zajrzę i przeczytam co ma do zaoferowania, jakie sukcesy itp i takie informacje często są wartościowe. Dodatkowo info o firmie np REGON adres też powinny się gdzieś znaleźć na tej stronie (w dziale kontakt również).

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  4. Łukasz Ostrowski

    Taka zakładka, dla nas sprzedawców internetowych to jest rzecz w/g mnie wymagana. W dobie budowania lojalności pokazywanie siebie tego co się dokonało, kto nas chwali itp itd jest to bardzo ważne. Dużym sklepom czy firmom, taka zakładka do niczego nie jest potrzebna (nasz-klasa.pl), bo kto ma tam wejść to wejdzie.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *