Merlin nie ma wyobraźni

Może i czepiam się, ale dla dużych i bogatych nie mam litości. Zatrudniają dużo ludzi i Ci ludzie powinni myśleć za klienta.

Przypadkiem (pomyliłam paski w Firefoksie) zachowałam się jak przeciętny internauta, czyli wpisałam adres strony w wyszukiwarkę, a nie od razu w przeglądarkę. merlin.com.pl (a nie merlin.pl), bo jestem stara, nie mogę się przestawić i do tego za bardzo pamiętam kampanię merlin.com.pletnie udane zakupy.

Pierwszy link jest sponsorowany, więc nie klikam.


powiększ

Klikam w drugi (strona główna!). I pojawia się:


powiększ

Zamknęłam okno. Nie ma strony, to nie ma.

Chwileczkę…

Może coś przegapiłam?

Wracam na stronę.

O jest na dole link „Wróć do sklepu”. Hmmm… i ja niby miałam to zauważyć przy wielkim napisie, że strona o podanym adresie nie istnieje?

Jeśli strona nie istnieje(i jest to strona główna!), to czy tak trudno zrobić od razu automatyczne przekierowanie na aktualną stronę główną? Ile osób zada sobie trud, żeby przeczytać dalszy komunikat i kliknie samodzielnie w link?

I na koniec hasło pod logo:

Jaaaaaasne 😉

18 myśli nt. „Merlin nie ma wyobraźni

  1. Krzysztof Lis

    Mają klientów, to (widocznie w swoim mniemaniu) nie muszą mieć wyobraźni.

    Zresztą nie wiem czy to kwestia wyobraźni, czy raczej kwestia braku testerów / analizy ruchu / etc.

    Odpowiedz
  2. gelbo

    @shrew
    staram sie nie wykorzystywac swojej pozycji 😉
    … a tak powaznie Krzysztof ma racje, aczkolwiek slogan, ktory pojawia sie na kazdej podstronie jednak zobowiazuje.

    Odpowiedz
  3. pauluZ

    Witaj
    Jak pisze gelbo także uważam że „zdecydowanie się czepiasz ” 🙂 – choć mi można zarzucić, że czepiam się tego że Ty się czepiasz, hehe.
    Jednak wracając do tematu: przypominając sobie lekturę „Motywacji dla rozsądnych” chciałbym zacytować: „…najważniejsze to pomagać, a nie użalać się.” (str. 22) – no może w tym przypadku Merlina to nie za zbytnio jest jak pomagać (wysyłać maile do Merlina to moim zdaniem już trochę za duże czepianie się …..) ale ja bym to przerobił na coś takiego: to bodziec do sprawdzenia jak to jest u siebie samego….
    A tutaj mamy tak:
    * http://www.escapemagazine.pl/12344537-nic
    przy nieistniejącym ID to mamy pustą stronę i właściwie nie wiadomo co by tu zrobić dalej,
    * http://www.escapemagazine.pl/136048 -odlew
    przy „Odlewach z gipsu” można czasami w ogóle zobaczyć „File Not Found” – sic!
    * http://www.escapemagazine.pl/login.php
    nieco mylny komunikat po naciśnięciu klawisza LOGUJ bez podania jakichkolwiek danych w okienkach….

    …no to się wyżaliłem 🙂 …. oczywiście należy zaproponować rozwiązania na powyższe – ale nie będę tutaj na blogu zapełniał ……

    Odpowiedz
  4. shrew Autor wpisu

    Tak, pauluz, tylko nie zauważyłeś jednej prostej rzeczy – adresy, które podałeś nigdy nie istniały, więc nikt nie wejdzie przez takie adresy, bo nie ma zwyczajnie skąd. Zresztą kiedyś już o tym rozmawialiśmy.

    W przypadku Merlina jest inaczej – adres istniał, jest zaindeksowany i wyskakuje w wyszukiwarce.

    Odpowiedz
  5. pauluZ

    Jest racja w Twojej odpowiedzi.

    A przy okazji: Gratuluje opinii na temat Twojej helionowej książki – są wyważone w swej treści i całkiem wysokie. W książce podobno piszesz „traktując klienta jak istotę ludzką” :):) – No proszę: widać tego trzeba na rynku…
    No i aktualnie widzę 6 pozycję na Top20
    Powodzenia!

    Odpowiedz
  6. gelbo

    @shrew
    To jest wlasnie wplyw jaki wywierasz na srodowisko moja droga. Masz ten dar, ze nawet tacy duzi cos robia, kiedy Ty im cos powiesz 😉

    Odpowiedz
  7. shrew Autor wpisu

    Ja myślę, że albo im pauluZ doniósł (tak szybko zareagowali?), albo akurat mieli to poprawić i wpis na blogu przypadkiem zbiegł się terminem poprawki.

    Odpowiedz
  8. dReddi

    Ja uważam, że jest tak znikomy procent (promil) użytkowników, którzy wejdą na stronę w taki nietypowy sposób, że nawet gdyby merlin nie zrobił przekierowania to nic by to im nie zaszkodziło 🙂

    Czepianie się sloganu „sklep z wyobraźnią” uznaję za mocno niestosowne w Twoim wykonaniu.

    Odpowiedz
  9. shrew Autor wpisu

    @dReddi, dziękuję za opinię. Nie mam jednak zamiaru zmieniać swojego spojrzenia na świat, tylko dlatego, że ktoś uważa go za niestosowny.

    Swoją drogą… jeśli Merlin jednak zrobił przekierowanie, to znaczy, że ktoś tam uznał to za ważne. I to jest dla mnie dobry sygnał.

    Odpowiedz
  10. Tomek Kołkiewicz

    „…tylko nie zauważyłeś jednej prostej rzeczy – adresy, które podałeś nigdy nie istniały, więc nikt nie wejdzie przez takie adresy, bo nie ma zwyczajnie skąd…”
    shrew, z całym szacunkiem, ale strony są odwiedzane nie tylko kliknięciem, ale również wpisaniem „z palca” (z pamięci, przedyktowane, niewłaściwie przeklejone, źle podlinkowane itd).
    Zakładanie, że użytkownik odwiedzi tylko adresy jakie otrzyma z wyszukiwarki to jedynie pobożne życzenie.
    Im bardziej popularny serwis tym większą wagę powinien przykładać do obsługi błędnych adresów. I przy okazji, te błędne adresy faktycznie istnieją dla wyszukiwarek. Każdy dowolny niewłaściwy adres w serwisie można zaindeksować bez większego problemu. Szepnij swojemu facetowi: 404 Not Found 🙂
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  11. shrew Autor wpisu

    Tomek, zgadzam się, tylko chyba Ty mówisz o czymś innym niż ja.

    p.s. Szepnąć 404 Not Found? To takie mało romantyczne 😉

    Odpowiedz
  12. paolka

    Temat obyty, ale dopiero tu trafiłam i postanowiłam dorzucić swoje trzy grosze. Zgadzam sie z Shrew w 100%. Obecnie jesteśmy tak leniwym społeczeństwem, że uwielbiamy jak nam sie wszystko podsuwa pod nos. Są oczywiście wyjątki jednak to znaczna mniejszość. W taki sposób mimo iż merlin potężną księgarnią internetową jest mógł stracić potencjalnych nowych przybyszy, którzy akurat o niej nie słyszeli, a czegoś szukali.Dlatego myślę, że jednak warto robić przekierowania przynajmniej na początku po zmianie adresu. Użytkownikom ułatwi to życie, a i sama witryna na tym nie straci.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *