Skuteczna ankieta czyli jak wypełniło ją 98% prenumeratorów?

Prośby o wypełnienie ankiety zwykle spełnia 20-40% osób. Takie są książkowe definicje i takie mam doświadczenia z pracy w różnych firmach. Jakim cudem ankietę Apeiron Magazine wypełniło 98% prenumeratorów?

Po prostu wypełnili 🙂 Napisałam najzwyklejszy list:

——————————————————
Witam serdecznie,

Mam małą prośbę. Stworzyliśmy ankietę w ramach akcji
„Nowy Apeiron Magazine na nową, lepszą IV RP” 😉

Ankieta zawiera proste pytania w stylu jaki dział
zmniejszyć, jaki zwiększyć, a jaki zlikwidować.

Redakcja już wypełniła. Średni czas wypełnienia
to niecała minuta. Mam nadzieję, że swoją minutę
zechcesz nam poswięcić.

Ankieta jest anonimowa i nie wiemy, kto, jak odpowiadał
(system zlicza tylko ilość odpowiedzi)

Na samym końcu jest pole „Podaj e-mail, jeśli chcesz wziąć
udział w losowaniu nagród”. Wiadomo, o co chodzi 🙂 Upominki
książkowe ufundowała księgarnia mentis.pl

http://apeironmag.pl/ankieta.php

pozdrawiam,
Patrycja
—————————————————-

Po pierwsze były wakacje więc tym bardziej jestem zdziwiona takim odzewem.

Sprawdziłam też czy aby jakieś boty nie wypełniły. Nie wypełniły. Czy ankiety nie są dublowane? Nie są.

Domniemane przyczyny tak dużego odzewu:

1. Wszystkie adresy w bazie są aktywne tzn. adresy, które generują zwroty newsletterów są usuwane. Tym samym odzew musi być duży, bo nie mamy w bazie fikcyjnych adresów, nabijających licznik prenumeratorów.

To chyba najważniejszy czynnik. Mając 15 tysięcy ludzi w bazie i widząc, że połowa to zwroty od razu jasne jest, że 7500 tysiąca odpowiedzi to wynik 50%. Zamiast nabijać sobie statystyki ilością, lepiej postawić na jakość. Z korzyścią dla reklamodawcy, zwłaszcza mając potwierdzenie, że odzew z „oczyszczonej” bazy wynosi 98%.

2. Najnowszy numer AM ściąga tyle samo osób, co jest sygnałem, że Czytelnicy interesują się tym, co prenumerują.

3. Prośba o wypełnienie ankiety była miła i sympatyczna 😉

4. Podaliśmy czas, jaki zajmie wypełnienie ankiety.

5. Wśród wypełniających zostaną rozlosowane upominki książkowe.

Szkoda tylko, że owa aktywność ujawnia się w pisaniu maili do redakcji, ściąganiu numeru, opiniowaniu bezpośrednio na skrzynki mailowe, a nie np. na redakcyjnym blogu. Ale to już temat na inną notkę.

6 myśli nt. „Skuteczna ankieta czyli jak wypełniło ją 98% prenumeratorów?

  1. wicherek

    zadne „profesjonalne” badanie nie trwa minuty, dlatego ludzie nie sa sklonni brac w nich udzialu.
    dane o zwrotach wypelnionych ankiet 20% dotycza ankiet odsylanych poczta slimacza, a nie elektroniczna. a zaklejenie koperty to duzo zachodu.
    4rp to modne haslo, zaciekawilo prenumeratorow.
    dopiero czwartym powodem jest aktywnosc prenumeratorow. sorry. 😉

    Odpowiedz
  2. shrew Autor wpisu

    wicherek, nie ma za co przepraszać, tylko prosze czytać dokładnie.

    Mówiłam o książkowych procentach i moich z doświadczeń via net. W księgarniach, w sklepach różnego typu, z którymi współpracuję. A te procenty też można wyjaśnić właśnie nieaktualnymi bazami – to największy czynnik niskiego odzewu, bo nikt nie wie, ile w ogóle osób dostało tego maila.

    Nieprofesjonalne? Czyli wszelkie sondaże sa nieprofesjonalne, bo trwają krótko. Można i tak…
    Wicherek, zapomniałeś, ż eim dłuższa ankieta, tym gorsza i tym mniej wiarygodna. Albo człowiek w połowie przerywa, albo szybko leci do konca. O tym też pisza w książkach i o tym też wiem z praktyki.

    Co do IV RP. Jak zapewne Czytelnik zauważył, prośba o ankietę była zbudowana w pewien sposób, który opisałam. Tak więc powyższy komentarz niewiele wskazuje, poza tym, że jego autor nie potrafi czytać ze zrozumieniem i wyciągać wniosków. Tyle z mojej strony 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *